Raskid ugovora s telekomunikacijskim operaterom često izgleda kao misija nemoguće – pogotovo kada se radi o Optima Telekom. Mnogi korisnici se suočavaju s dugotrajnim procesima, neočekivanim troškovima i komplikovanom papirologijom koja može pretvoriti jednostavan zahtjev u pravi labirint.
Raskid ugovora s Optima Telekom moguć je bilo kada uz poštivanje otkaznog roka od 30 dana, a za prijevremeni raskid plaćaju se penali ovisno o preostalom dijelu ugovorne obveze. Postupak se može pokrenuti putem Optima centra, telefona ili pisanog zahtjeva.
Srećom, proces nije tako složen kakav na prvi pogled izgleda – samo trebate znati koja su vrata za pokucati i koje papire donijeti sa sobom.
Kada Možete Raskinuti Ugovor s Optima Telekom

Vrijeme je ključan faktor kada se radi o raskidu ugovora. Optima Telekom, kao i drugi operateri, ima jasno definirane uvjete kada korisnici mogu raskinuti svoje ugovore.
Redovni Raskid Ugovora Nakon Isteka
Najjednostavniji način raskida je čekanje prirodnog isteka ugovora. Većina Optima ugovora sklopljena je na određeno vrijeme – najčešće 12 ili 24 mjeseca. U ovom slučaju:
• 30 dana prije isteka – možete podnijeti zahtjev za raskid bez ikakvih penala
• Automatsko obnavljanje – pazite da Optima automatski obnavlja ugovore ako ne podnesete zahtjev na vrijeme
• Pisana obavijest – uvijek zatražite potvrdu o primitku zahtjeva
Moja susjeda Ana je bila iznenađena kada joj je stigao račun nakon što je mislila da joj je ugovor istekao. Ispostavilo se da se automatski obnovio jer nije podnijela zahtjev 30 dana prije isteka.
Prijevremeni Raskid Ugovora
Ponekad okolnosti zahtijevaju hitnji raskid prije nego što ugovor prirodno istekne. Evo glavnih scenarija:
Opravdani razlozi za prijevremeni raskid:
• Selidba u područje gdje Optima nema pokrivenost
• Trajno napuštanje Republike Hrvatske
• Smrt ugovaratelja (naslijeđeni ugovori)
• Nezadovoljstvo kvalitetom usluge (uz detaljnu dokumentaciju)
Važno napomenuti: Čak i s opravdanim razlogom, Optima može zatražiti dokaze poput potvrde o selidbi ili radnih dozvola za inozemstvo.
Jedan prijatelj je htio raskinuti ugovor zbog čestih prekida internetske veze. Morao je voditi detaljnu evidenciju prekida kroz tri mjeseca prije nego što je Optima pristala na raskid bez penala.
Potrebna Dokumentacija za Raskid Ugovora
Priprema prave dokumentacije može uštedjeti sate čekanja i višestrukih posjeta. Evo što trebate imati pri ruci:
Osnovna dokumentacija (uvijek potrebna):
• Osobna iskaznica ili putovnica
• Kopija ugovora s Optima Telekom
• Zadnji račun ili bilo koji račun s brojem korisnika
• Ispunjen obrazac za raskid (dostupan u Optima centrima)
Dodatna dokumentacija ovisno o razlogu raskida:
Za selidbu:
• Potvrda o prijavi prebivališta na novoj adresi
• Ugovor o najmu ili kupoprodaji nekretnine
• Izjava da na novoj lokaciji nema Optima pokrivenosti
Za odlazak u inozemstvo:
• Potvrda o odjavi prebivališta
• Radna dozvola ili ugovor o radu u inozemstvu
• Kopija aviokarte ili druge potvrde putovanja
Za nezadovoljstvo uslugom:
• Zapisnik o reklamacijama
• Screenshots brzine interneta
• Evidencija prekida usluge
Pro tip: Napravite kopije svih dokumenata prije odlaska u Optima centar. Ponekad zahtijevaju originale za uvid, a kopije zadržavaju u svojoj dokumentaciji.
Jedan korisnik je zbog nepotpune dokumentacije morao tri puta ići u centar prije nego što je uspješno pokrenuo postupak raskida. Ne budite ta osoba – pripremite se unaprijed.
Načini Podnošenja Zahtjeva za Raskid
Optima Telekom nudi nekoliko kanala za podnošenje zahtjeva za raskid, svaki s vlastitim prednostima i manama.
Raskid Putem Optima Centra
Prednosti:
• Izravna komunikacija s djelatnikom
• Mogućnost rješavanja problema na licu mjesta
• Dobivanje potvrde odmah
• Pregled dodatnih opcija ili ponuda za zadržavanje
Mane:
• Dugo čekanje u redovima (posebno početkom i krajem mjeseca)
• Ograničeno radno vrijeme
• Potreba za putovanjem do centra
Savjet: Idite u centar ujutro kada se otvara ili oko 14h kada je obično manje gužva. Izbjegavajte pete i ponedjelje.
Raskid Putem Telefona
Kontakt: 091 25 08 100 (za sve korisničke upite)
Prednosti:
• Brže od odlaska u centar
• Dostupno iz udobnosti doma
• Mogućnost snimanja razgovora za dokaz
Mane:
• Dugo čekanje u telefonskoj liniji
• Teže dokazivanje da je zahtjev stvarno podnesen
• Ponekad insistiranje na dolasku u centar
Važno: Uvijek zatražite broj predmeta i potvrdu o primitku zahtjeva putem SMS-a ili e-maila.
Raskid Putem Pisanog Zahtjeva
Pisani zahtjev možete poslati:
• Poštom: Optima Telekom d.d., Ulica grada Vukovara 269A, 10000 Zagreb
• E-mailom: info@optima.hr (s digitalnim potpisom)
• Faxom: +385 1 6305 444
Prednosti:
• Pisani trag zahtjeva
• Mogućnost detaljnog obrazloženja
• Nema čekanja u redovima
Mane:
• Sporiji proces
• Može doći do “zagubljenih” zahtjeva
• Potrebna dodatna korespondencija za pojašnjenja
Template za pisani zahtjev:
Poštovani,
Ovim putem podnosim zahtjev za raskid ugovora broj [BROJ UGOVORA] sklopljenog dana [DATUM]. Razlog raskida: [DETALJNO OBRAZLOŽITI].
Molim potvrdu primitka ovog zahtjeva i informaciju o daljnjem postupku.
S poštovanjem,
[IME I PREZIME]
[POTPIS]
[DATUM]
Korak po Korak Proces Raskida Ugovora
Evo detaljnog vodiča kroz cijeli proces raskida koji će vam uštedjeti vrijeme i živce:
KORAK 1: Priprema (1-2 dana unaprijed)
• Pronađite svoj ugovor i zadnji račun
• Pripremite svu potrebnu dokumentaciju
• Provjerite postoje li neplaćeni računi
• Napravite backup važnih podataka s usluga
KORAK 2: Podnošenje zahtjeva
• Odaberite najprikladniji kanal (centar/telefon/pismo)
• Jasno navedite datum kada želite da usluga prestane
• Zatražite potvrdu primitka zahtjeva
• Zabilježite broj predmeta ili reference
KORAK 3: Čekanje odgovora (5-10 radnih dana)
• Optima će poslati pisanu potvrdu o primitku
• Možda će zatražiti dodatnu dokumentaciju
• Pripremite se za moguće pozive s ponudama za zadržavanje
KORAK 4: Konačna potvrda
• Dobit ćete konačni odgovor o prihvaćanju zahtjeva
• Provjera konačnog računa s mogućim penalima
• Informacije o vraćanju opreme (ako je potrebno)
KORAK 5: Zatvaranje odnosa
• Plaćanje konačnog računa
• Vraćanje opreme na dogovorenu lokaciju
• Dobivanje potvrde o zatvaranju korisničkog odnosa
Vremenska linija: Cijeli proces obično traje 15-30 dana, ovisno o složenosti slučaja i načinu podnošenja zahtjeva.
Što ako se ne dogodi ništa? Nakon 15 dana bez odgovora, pošaljite opomenu i zaprijetite prijavom Hakomu. To obično “ubrzava” proces.
Jedan korisnik je čekao mjesec dana odgovor, a onda je saznao da mu zahtjev “nije došao do odgovornih osoba”. Zato uvijek inzistirajte na pisanoj potvrdi.
Troškovi i Naknade pri Raskidu
Raskid ugovora s Optima Telekom može koštati više nego što očekujete. Evo detaljnog pregleda svih mogućih troškova:
Penali za Prijevremeni Raskid
Kako se računaju penali:
Penal = (Mjesečni iznos × Preostali broj mjeseci) × 50%
Primjer: Ako imate ugovor od 200kn mjesečno i ostalo vam je 8 mjeseci:
Penal = (200kn × 8 mjeseci) × 50% = 800kn
Iznimke od plaćanja penala:
• Selidba izvan Optima pokrivenosti (uz dokaz)
• Trajni odlazak iz Hrvatske
• Značajno pogoršanje kvalitete usluge
• Smrt ugovaratelja
• Jednostrani porast cijena usluge
Dodatni Troškovi Koje Trebate Znati
Administrativni troškovi:
• Obrada zahtjeva za raskid: 50-100kn
• Izdavanje potvrda: 25kn po dokumentu
• Blokiranje servisa: 30kn
Troškovi vraćanja opreme:
• Prijevoz opreme do Optima centra: vlastiti trošak
• Čišćenje opreme: 100-200kn (ako je jako prljava)
• Zamjena oštećene opreme: prema cjeniku
Neplaćeni računi:
• Svi dugovi se moraju podmiriti prije raskida
• Kamata na neplaćene račune: 12% godišnje
• Troškovi ovrhe ako se pokrenula: 500-2000kn
Skriveni troškovi koje često zaborave spomenuti:
Port-out naknada: 50kn za prenos broja drugome operateru
Proporcionalni račun: Ako raskidate usred mjeseca, plaćate za korištene dane
Depozit: Ako ste platili depozit na početku, trebao bi vam se vratiti
Savjet: Zatražite detaljnu kalkulaciju svih troškova pisano prije pristajanja na raskid. Jedan korisnik je bio šokiran računom od 1200kn jer nije znao za “dodatne administrativne troškove” koje mu nitko nije objasnio.
Kako smanjiti troškove:
• Pričekajte prirodan istek ugovora kad god je moguće
• Dokumentirajte sve probleme s uslugom
• Pregovarajte – ponekad pristanu na kompromis
• Razmislite o prelasku na slabiji paket umjesto potpunog raskida
Vraćanje Opreme i Obaveze
Vraćanje opreme Optima Telekom može biti kompleksniji proces nego što mislite. Evo što trebate znati da izbjegnete neočekivane troškove:
Oprema koju MORATE vratiti:
• Set-top box (dekoder za TV)
• Modem/router za internet
• Kabeli i napajanja
• Daljinski upravljači
• CAM moduli (ako ste ih dobili)
• Pametne kartice
Oprema koju MOŽETE zadržati:
• HDMI kabeli (obično)
• Ethernet kabeli kraći od 3m
• Osnovni coax kabeli
• Adapteri koji su vaši vlasništvo
Uvjeti za vraćanje opreme:
Stanje opreme:
• Mora biti u radnom stanju
• Lakša oštećenja od normalnog trošenja – prihvatljiva
• Teža oštećenja – naplate se prema cjeniku
• Nedostaje oprema – naplate punu vrijednost
Rokovi za vraćanje:
• 15 dana od datum raskida ugovora
• Produžetak je moguć uz poseban zahtjev
• Kašnjenje – dnevne naknade 5-10kn po uređaju
Gdje vratiti opremu:
- Optima centri – najsigurnija opcija
• Odmah dobijete potvrdu o vraćanju
• Provjeravaju stanje na licu mjesta
• Bez troškova dostave
- Kurirska služba – praktično ali riskantno
• Optima organizira preuzimanje
• Troškovi 50-100kn
• Rizik od oštećenja tijekom transporta
• Sporije procesiranje
- HP Pošta – najgora opcija
• Visoki troškovi slanja
• Bez osiguranja za vrijednost
• Česti gubici pošiljaka
Checklist prije vraćanja opreme:
□ Obriši sve osobne podatke
□ Izvadi pametne kartice
□ Ukloni baterije iz daljinskog
□ Očisti opremu od prašine
□ Zapakirati u originalnu ambalaž (ako imate)
□ Napravi fotografije stanja opreme
□ Pripremi popis opreme s brojevima
Česta greška: Ljudi zaborave obrisati osobne podatke. Jedan korisnik je kasnije dobio račune za filmove koje je netko gledao na njegovu staru dekoderu.
Što ako se oprema pokvarila?
• Normalno trošenje – bez dodatnih troškova
• Kvar zbog greške korisnika – naplaćuje se popravka
• Potpuni kvar – možda će naplatiti novu opremu
• Uvijek prvo kontaktirajte Optima prije vraćanja pokvarene opreme
Potvrda o vraćanju opreme:
Obavezno zatražite pisanu potvrdu koja sadrži:
• Popis vraćene opreme s brojevima
• Stanje u kojem je vraćena
• Datum i potpis djelatnika
• Eventualne napomene o oštećenjima
Ova potvrda je važna jer bez nje Optima može naknadno tvrditi da oprema nije vraćena ili da je bila oštećena.
Česti Problemi i Kako ih Riješiti
Raskid ugovora s Optima Telekom rijetko prolazi bez problema. Evo najčešćih situacija i načina kako ih riješiti:
Optima Odbija Raskid Ugovora
Najčešći razlozi odbijanja:
“Nedovoljna dokumentacija”
• Rješenje: Zatražite pismeno pojašnjenje što točno nedostaje
• Pripremite svu traženu dokumentaciju odjednom
• Ne pristajte na “dođite opet kad budete imali sve”
“Ne možete raskinuti jer imate dugovanja”
• Rješenje: Zatražite detaljnu specifikaciju dugova
• Osporite sporne stavke pisano
• Ponudite obroci plaćanje ako je potrebno
“Razlog za raskid nije opravdan”
• Rješenje: Dokumentirajte sve probleme s uslugom
• Pozovite se na prava potrošača
• Zaprijetite prijavom Hakomu
Stvarni slučaj: Marka je htio raskinuti ugovor zbog čestih prekida interneta. Optima je prvo odbila jer “brzina interneta je u skladu s ugovorom”. Tek kada je prikupio screenshots testova brzine kroz dva mjeseca i dokumentaciju o prekidima, pristali su na raskid.
Sporovi Oko Naknada
“Previše visok penal”
• Provjera računice: Penal = (mjesečni iznos × preostali mjeseci) × 50%
• Provjerite ima li grešaka u broju preostalih mjeseci
• Za ugovore starije od 2 godine, stope penala mogu biti niže
“Neočekivani troškovi”
Optima ponekad ubaci troškove koje niste očekivali:
• Administrativni troškovi: 50-150kn
• Troškovi vraćanja opreme: 100-200kn
• “Tehnički pregled”: 50-100kn
Kako se boriti:
• Zatražite detaljno objašnjenje svakog troška
• Provjerite spominju li se ti troškovi u vašem ugovoru
• Usporedite s općim uvjetima na njihovoj web stranici
Praktični savjeti za rješavanje sporova:
- Dokumentirajte sve
• Snimite telefonske razgovore (obavijestite ih o tome)
• Fotografirajte sve papire
• Tražite pisane potvrde
- Eskalacija problema
• Korak 1: Razgovarajte s rukovoditeljem centra
• Korak 2: Pošaljite žalbu na info@optima.hr
• Korak 3: Prijavite Hakomu na hakom.hr
• Korak 4: Kontaktirajte medije ili AZTN
- Pregovaranje
• Budite tvrdokoni ali pristojni
• Pripremite argumente unaprijed
• Ne pristajte na prvo “ne” – pitajte za rukovoditelja
“Optima ne odgovara na moje zahtjeve”
Ako ne dobijete odgovor 15 dana:
• Pošaljite opomenu preporučenom poštom
• Navedite konkretne rokove za odgovor
• Zaprijetite prijavom regulatoru
• Kopirajte Hakom u komunikaciju
Magična rečenica: “Molim pisani odgovor u roku od 8 dana, inače ću biti prisiljen uputiti prijavu Hakomu o odbijanju prihvaćanja zahtjeva.”
Ova rečenica često “oslobodi” blokirane zahtjeve.
Što ne smijete raditi:
• Prestati plaćati račune prije službenog raskida
• Baciti opremu ili je zadržati bez dozvole
• Pristati na usmene dogovore – sve mora biti pisano
• Odustati after prve odbijenih zahtjeva
Vaša Prava kao Korisnika
Mnogi korisnici ne znaju sva svoja prava kada raskidaju ugovor s Optima Telekom. Evo ključnih informacija koje morate poznavati:
Temeljna prava prema Zakonu o elektroničkim komunikacijama:
• Pravo na raskid s otkaznim rokom od 30 dana – bez obzira na razlog
• Pravo na pisanu potvrdu o primitku zahtjeva za raskid
• Pravo na detaljnu kalkulaciju svih troškova i naknada
• Pravo na žalbu Hakomu ako operator krši procedure
• Pravo na kontinuirane usluge tijekom otkaznog roka
Prava u slučaju problema s uslugom:
Značajan pad kvalitete:
Ako brzina interneta padne ispod 70% ugovorene brzine duže od 14 dana, možete raskinuti bez penala.
Česti prekidi usluge:
Višestruki prekidi (više od 3 u mjesecu), posebno bez prethodne najave, daju vam pravo na besplatni raskid.
Jednostranak porast cijena:
Ako Optima poveća cijene više od stope inflacije, imate pravo raskinuti bez penala u roku od 60 dana.
Postupak žalbe Hakomu:
- Online prijava: Idite na hakom.hr → Pritužbe korisnika
- Potrebni podaci:
• Broj ugovora s Optimom
• Kronologija problema
• Dokumentacija komunikacije
• Dokazi o pokuša,ima rješavanja
- Što može Hakom:
• Naložiti Optimi postupanje po zakonu
• Kazniti ih novčanim kaznama
• Narediti ispravak greške
• Pomoći u mediaciji
Prava vezana uz osobne podatke (GDPR):
• Pravo na brisanje – Optima mora obrisati sve vaše podatke nakon zatvaranja odnosa (osim onih koje zakon zahtijeva čuvanje)
• Pravo na portabilnost – Možete zatražiti kopiju svih svojih podataka
• Pravo na ispravak – Greške u osobnim podacima moraju se hitno ispraviti
Posebna prava za određene kategorije korisnika:
Osobe s invaliditetom:
• Besplatni premještaj usluga
• Dodatno vrijeme za raskid (45 dana)
• Prilagođeni načini komunikacije
Stariji od 65 godina:
• Mogu zatražiti asistenciju pri ispunjavanju zahtjeva
• Produže rokovi za vraćanje opreme
• Mogućnost dovršetka procesa putem treće osobe (uz ovlaštenje)
Kako zaštititi svoja prava:
□ Čitajte ugovor pažljivo prije potpisivanja
□ Dokumentirajte sve probleme s datumima i vremenom
□ Snimajte telefonske razgovore (uz obavještavanje)
□ Čuvajte sve račune i potvrde
□ Ne potpisujte ništa pod pritiskom
□ Zatražite objašnjenje za sve nejasne stavke
Korisne kontakt informacije:
• Hakom pritužbe: 08001221 (besplatan poziv)
• Centar za pomoć potrošačima: 08007771
• Optima korisnička služba: 091 25 08 100
• E-consumer.gov.hr – online platforma za rješavanje sporova
Važno: Vaša prava ne prestaju raskidom ugovora. Ako kasnije otkrijete da je Optima postupila nezakonito, možete pokrenuti postupak i do godinu dana nakon raskida.
Jedan korisnik je nakon raskida ugovora otkrio da mu je Optima godinu dana naplaćivala usluge koje nije koristio. Uspješno je dobio povrat svih sredstava plus kamatu – sve zahvaljujući tome što je sačuvao kompletnu dokumentaciju.