Kako Napisati Zahtjev za Premještaj – Kompletan Vodič s Primjerima

Pisanje zahtjeva za premještaj može biti izazovno, posebno kad se radi o obiteljskim ili zdravstvenim razlozima koji zahtijevaju brzu reakciju. Bilo da se radi o promjeni radnog mjesta ili promjeni prebivališta, pravilno napisani zahtjev može značajno utjecati na brzinu i uspješnost vašeg premještaja.

Zahtjev za premještaj treba sadržavati jasne osobne podatke, detaljno objašnjenje razloga za premještaj, željeno odredište s termiinom te svu potrebnu dokumentaciju koja potkrepljuje zahtjev.

Mnogi ljudi misle da je dovoljno samo reći “želim se premjestiti”, ali stvarnost je nešto drugačija – uspješni zahtjevi prate specifičnu strukturu i pristup koji čini razliku između odobrenja i odbacivanja.

Kada Podnijeti Zahtjev za Premještaj

Professional woman reviewing relocation request documents at modern office desk.

Timing je ključan kad se radi o podnošenju zahtjeva za premještaj. Većina organizacija ima specifične rokove i procedure koje trebate poštovati.

Najbolji trenutak za podnošenje zahtjeva je obično 3-6 mjeseci unaprijed, ovisno o složenosti premještaja. Ovo daje dovoljno vremena za obradu dokumentacije i planiranje logistike.

Hitni slučajevi zahtijevaju drugačiji pristup. Ako se radi o zdravstvenim problemima ili obiteljskim krizama, možete podnijeti zahtjev odmah, ali morate jasno naglasiti hitnost situacije.

Obratite pažnju na kalendarske periode – izbjegavajte podnošenje zahtjeva tijekom praznika ili ljetnih odmora kad su ključni ljudi nedostupni. Također, provjerite ima li vaša organizacija specifične “sezone premještaja” kad se takvi zahtjevi lakše odobravaju.

Ako planirate premještaj zbog obrazovanja djece, najbolje je podnijeti zahtjev u proljeće za školsku godinu koja počinje u rujnu. Tako osiguravate dovoljno vremena za sve potrebne pripreme.

Obvezni Elementi Zahtjeva za Premještaj

Osobni Podaci i Zaglavlje

Svaki zahtjev mora počinjati s jasnim zaglavljem koje uključuje:

  • Puno ime i prezime
  • Trenutnu adresu i kontakt podatke
  • Broj osobne iskaznice ili radni broj
  • Datum podnošenja zahtjeva
  • Kome se zahtjev upućuje (ime, funkcija, organizacija)

Zaglavlje treba biti formatirano profesionalno – nema mjesta za kreativnost ovdje. Koristite standardni format pisma s vašim podacima u gornjem desnom kutu i podacima primatelja u lijevom.

Razlogi za Premještaj

Ovo je srce vašeg zahtjeva. Razlozi moraju biti:

Konkretni i dokumentirani – “Obiteljski razlozi” nije dovoljno. Napišite “Potreba za skrbi o bolesnom roditelju koji živi 200 km daleko” ili “Supružnikov premještaj na novu poziciju”.

Opravdani i razumni – Vaši razlozi trebaju imati logiku koju svatko može razumjeti. Izbjeravanje boljeg klime nije razlog, ali zdravstveni problemi povezani s klimom jesu.

Potkrijepljeni dokazima – Svaki razlog treba imati dokaz. Zdravstveni problemi = liječnička potvrda, obiteljski razlozi = odgovarajuće potvrde.

Željeno Odredište i Termin

Budite precizni:

  • Točno odredište – ne “negdje na jugu”, već “Zagreb, Dubrovnik ili Split”
  • Realan termin – dajte sebi i organizaciji dovoljno vremena
  • Fleksibilnost – pokažite da ste voljni kompromisa kad god je to moguće

Ako imate preferencije, objasnite ih, ali pokažite da razumijete ograničenja organizacije.

Korak po Korak: Pisanje Zahtjeva za Premještaj

Formiranje Uvoda i Poziva na Zakon

Počnite s kratkim, jasnim uvodom:

“Ovim putem podnosim zahtjev za premještaj s trenutne pozicije u [trenutno mjesto] na poziciju u [željeno mjesto], u skladu s člankom [broj] Pravilnika o premještaju zaposlenih.”

Poziv na zakon ili pravilnik odmah pokazuje da znate svoja prava i da se radi o legitimnom zahtjevu. Ako ne znate točan članak, napišite “u skladu s važećim propisima o premještaju”.

Detaljno Objašnjenje Razloga

Ovdje razvijate svoju priču. Koristite strukturu:

  1. Kratak sažetak situacije
  2. Detaljno objašnjenje problema/potrebe
  3. Kako premještaj rješava problem
  4. Zašto je ovo najbolje rješenje

Primjer: “Moj suprug je dobio stalni posao u Splitu (prilagam ugovor o radu). S obzirom na to da imamo dvoje male djece, život u dvije različite županije nije održiv dugoročno. Premještaj bi omogućio objedinjavanje obitelji i stabilnost potrebnu za razvoj djece.”

Prilaganje Potrebne Dokumentacije

Na kraju zahtjeva navedite sve priloge:

  • “U prilogu dostavljam:”
  • Liječnička potvrda (ako se radi o zdravstvenim razlozima)
  • Ugovor o radu supružnika
  • Potvrda o školovanju djece
  • Izvadak iz matične knjige rođenih
  • Ostala relevantna dokumenta

Svaki prilog numerirajte i kratko opišite što sadrži.

Primjer Zahtjeva za Premještaj Zbog Obiteljskih Razloga

Evo konkretnog primjera koji možete prilagoditi svojoj situaciji:


Ana Marić
Ulica Hrvatskih branitelja 15
10000 Zagreb
Telefon: 098/123-4567
Email: ana.maric@email.hr

Zagreb, 15. ožujka 2024.

Ravnatelj Osnovne škole “Petar Preradović”
Školska ulica 10
10000 Zagreb

PREDMET: Zahtjev za premještaj

Poštovani,

Ovim putem podnosim zahtjev za premještaj s pozicije učiteljice u OŠ “Petar Preradović” Zagreb na poziciju učiteljice u osnovnoj školi u Osijeku, u skladu s važećim propisima o premještaju nastavnog osoblja.

Razlog za premještaj:

Moj suprug je 1. veljače 2024. dobio stalni radni odnos u tvrtki “Osijek-Softver” d.o.o. u Osijeku (prilagam ugovor o radu). S obzirom na to da imamo dijete od 6 godina koje pohađa prvi razred osnovne škole, življenje u dva različita grada predstavlja značajnu logističku i financijsku poteškoću za našu obitelj.

Trenutno suprug provodi 4 dana tjedno u Osijeku, što utječe na kvalitetu obiteljskog života i razvoj našeg djeteta koje treba oba roditelja prisutna. Dodatni troškovi putovanja i smještaja čine 30% našeg obiteljskog budžeta.

Željeno odredište i termin:

Molim za premještaj u bilo koju osnovnu školu u Osijeku ili okolici do početka školske godine 2024./2025. Voljna sam prihvatiti bilo koji razred ili predmet koji škola može ponuditi.

Priložena dokumentacija:

  1. Ugovor o radu supružnika
  2. Izvadak iz matične knjige rođenih djeteta
  3. Potvrda o školovanju djeteta
  4. Životopis

Zahvaljujem na razumijevanju i molim za pozitivan odgovor.

S poštovanjem,

Ana Marić


Ovaj primjer pokazuje sve ključne elemente: jasne razloge, konkretne detalje, profesionalan ton i potrebnu dokumentaciju.

Primjer Zahtjeva za Premještaj Zbog Zdravstvenih Razloga

Zdravstveni razlozi zahtijevaju osjetljiviji pristup i dodatnu dokumentaciju:


Marko Kovač
Ilica 234
10000 Zagreb
Tel: 091/234-5678

Zagreb, 20. travnja 2024.

Glavna sestra KB Dubrava
Avenija Gojka Šuška 6
10000 Zagreb

PREDMET: Zahtjev za premještaj iz zdravstvenih razloga

Poštovana,

Obzirom na pogoršanje zdravstvenog stanja, podnosim zahtjev za premještaj s pozicije medicinske sestre u KB Dubrava na poziciju u zdravstvenoj ustanovi na adrijanskoj obali (poželjno Split, Zadar ili Rijeka).

Medicinski razlozi:

Kod mene je dijagnosticirana teška forma reumatoidnog artritisa koji se značajno pogoršava tijekom hladnih i vlažnih mjeseci (prilagam liječničku dokumentaciju). Dr. Petra Novak, reumatolog iz KB-a Dubrava, preporučuje promjenu klime kao dio terapije.

U priloženom nalazu jasno je navedeno da bi mediteranska klima mogla značajno poboljšati moje stanje i smanjiti potrebu za agresivnim lijekovima koji imaju ozbiljne nuspojave.

Profesionalna kvalifikacija:

Imam 12 godina iskustva u intenzivnoj njezi i sve potrebne licence za rad u bilo kojoj bolnici. Voljan sam prihvatiti i manje zahtjevnu poziciju ako je potrebno za premještaj.

Molim za hitno razmatranje:

S obzirom na progresivnu prirodu bolesti, molim za razmatranje ovog zahtjeva u najkraćem mogućem roku.

Priložena dokumentacija:

  1. Liječnička dokumentacija i nalazi
  2. Preporuka reumatologa
  3. Potvrda o radnom iskustvu
  4. Sve relevantne licence

S poštovanjem,

Marko Kovač


Kod zdravstvenih razloga ključno je imati čvrstu medicinsku dokumentaciju i pokazati da razumijete ozbiljnost situacije.

Najčešće Greške Pri Pisanju Zahtjeva

Nedovoljan Broj Argumenata

Najveća greška je površnost. “Želim se premjestiti u Split jer mi se tamo sviđa” nije argument – to je želja. Argumenti trebaju biti:

Konkretni: Umjesto “obiteljski razlozi” napišite “skrb o bolesnoj majci koja živi sama”

Mjerljivi: “Putovanje do posla traje 3 sata dnevno” umjesto “daleko mi je”

Relevantni: Fokusirajte se na stvarne probleme koji utječu na vaš rad ili život

Jedan moj kolega je napisao zahtjev od tri rečenice i čudio se zašto je odbačen. Drugi je napisao dvije stranice s konkretnim primjerima i dokumentima – odobren je za mjesec dana.

Nedostajuća Dokumentacija

Svaki razlog treba “dokaz”:

  • Zdravstveni problemi = liječnička potvrda, ne samo vaš opis simptoma
  • Obiteljski razlozi = odgovarajuće potvrde (ugovori o radu, rodni listovi, potvrde o bolesti)
  • Obrazovni razlogi = potvrda o upisu, raspored nastave

Pro tip: Napravite kopije svega prije predaje. Dokumenti se znaju “izgubiti” u administraciji.

Neke organizacije traže ovjerene kopije – provjerite unaprijed. Bolje je imati previše dokumentacije nego premalo.

Također, organizirajte dokumente logično – ne stavljajte ih random u omotnicu. Numerirajte ih kako ste naveli u zahtjevu.

Postupak Podnošenja i Praćenja Zahtjeva

Nakon što ste napisali zahtjev, slijedi formalni proces podnošenja:

Korak 1: Provjera procedure

Svaka organizacija ima svoje pravile. Neki zahtjevi se podnose direktno šefu, drugi idu preko HR-a, treći preko sindikata. Pitajte unaprijed – ne nagađajte.

Korak 2: Formalna predaja

Uvijek predajte zahtjev pismeno s potpisom primitka. Email je ok ako je u vašoj organizaciji prihvaćen, ali zatražite potvrdu čitanja.

Zabilježite:

  • Datum predaje
  • Kome ste predali
  • Broj zahtjeva (ako ga dodjeljuju)

Korak 3: Praćenje statusa

Ne budite dosadni, ali budite uporniji. Normalno je pitati za status nakon 2-3 tjedna. Ako nema odgovora, pošaljite pristojan podsjetnik.

“Poštovani, u vezi s mojim zahtjevom za premještaj od [datum], molim vas za informaciju o statusu razmatranja.”

Korak 4: Pripremite se za razgovor

Velike su šanse da će vas pozvati na razgovor. Pripremite se:

  • Ponovite sve argumente iz zahtjeva
  • Budite fleksibilni oko datuma/lokacije
  • Pokažite da razumijete organizacijske potrebe

Korak 5: Dokumentirajte komunikaciju

Sačuvajte sve emailove, SMS-ove, bilješke s razgovora. Ako dođe do problema, ova dokumentacija vam može pomoći.

Korisni Savjeti za Uspješan Zahtjev

Budite realni s očekivanjima

Ne svi zahtjevi mogu biti odobreni. Organizacije imaju ograničene resurse i specifične potrebe. Ako vaš zahtjev nije “hitna stvar”, možda će trebati čekati pogodnu priliku.

Pokažite fleksibilnost

“Molim za premještaj u Split, ali prihvaćam i Zadar ili Rijeku” zvuči puno bolje od “samo Split ili ništa”. Fleksibilnost oko datuma također pomaže.

Razmotrite kompromise

Možda nećete dobiti točno ono što tražite, ali možda možete dobiti nešto što djelomično rješava problem. Privremeni premještaj je bolji od nikakvog premještaja.

Budite profesionalni do kraja

Chak i ako vam zahtjev odobre, održavajte profesionalnu komunikaciju. Vi ste još uvijek zaposlenik koji treba održati dobre odnose.

Imajte plan B

Što ako zahtjev bude odbačen? Možete li riješiti problem drugačije? Postoje li unutarnje pozicije koje bi vam pomogle? Plan B pokazuje da razmišljate konstruktivno.

Koristite unutarnje veze mudro

Ako poznajete nekoga tko može pomoći, to je ok – ali ne pretjerujte. Neka vaš zahtjev govori za sebe, a veze neka budu samo podrška.

Timing je sve

Izbjegavajte podnošenje zahtjeva tijekom stresnih perioda u organizaciji (restrukturiranje, budžetski problemi, velika otvaranja). Pričekajte mirniji period kad će ljudi imati vremena pažljivo razmotriti vaš slučaj.

Leave a Comment